לקראת מלחמה בצפון? נסראללה ינאם ויגיב לחיסול

שלמה ריזל No Comments on לקראת מלחמה בצפון? נסראללה ינאם ויגיב לחיסול

אחרי חיסול בכיר החמאס בלבנון: מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ינאם הערב בשעה 18 וצפוי להתייחס לחיסול. בישראל מעריכים כי החיזבאללה יגיב, אך לא באופן שיגרור למלחמה מלאה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי חיסול אל-עארורי: מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ינאם הערב (רביעי) כמתוכנן בשעה 18:00, בטקס לציון יום השנה לחיסול קאסם סולימאני ואבו מהדי אל-מהנדס.

בעיתון אל-אחבר המזוהה עם חיזבאללה נכתב הבוקר: "שעות לפני מועד האירוע של חיזבאללה לציון יום השנה לחיסול קאסם סולימאני, החליטה ישראל לשבור את כללי העימות עם לבנון ולחצות את הקו האדום ששרטט נסראללה לפני כמה חודשים".

פרשננו הצבאי קובי פינקלר עדכן במהדורת הבוקר: "ערורי היה ראש המתנגדים לכל עסקה עם ישראל ובקבינט המלחמה מעריכים שזה יקל על המשא ומתן לשחרור החטופים. תהיה תגובה של חיזבאללה, אבל לא צופים את הרחבת המלחמה מעבר לפגיעה במטרה 'איכותית'. המוכנות היא גבוהה גם כך".

בתוך כך, קהיר הודיעה לירושלים כי היא מפסיקה את התיווך בין חמאס לישראל בעקבות חיסול בכיר החמאס.

ארצות הברית מותחת ביקורת מרומזת על חיסולו של בכיר חמאס אל ערורי וגורם בכיר בוושינגטון אמר לנו יורק טיימס כי החיסול, צפוי לעכב את השיחות בין ישראל לחמאס על עסקה לשחרור חטופים. בוושינגטון מעריכים גם כי בשבי חמאס נותרו לעת עתה שישה אזרחים אמריקניים

נשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח עם גנץ אחרי חיסול עארורי, וקרא "להימנע מהסלמה במיוחד בלבנון", כך מסרו מארמון האליזה.

אלוף במיל' יפתח רון טל אמר לדוד חכם במהדורת הבוקר: "מכיוון שערורי פלסטיני זה לא מחייב תגובה של חיזבאללה. להערכתי לא זה מה שיקבע את העיתוי. קו אדום? זה דיבורים. נסראללה יעשה מה שנכון לו אסטרטגית ולא על פי תגובה לפעילות הזו שלנו".

עוד אמר אלוף במיל' יפתח רון לדוד חכם ב'קול חי': "אנחנו לקראת סיום המערכה בעזה, ניתן כבר להיערך לחזית הצפונית ולהעתיק כוחות. לא נכון שנחכה להתקפה של החיזבאללה. אנחנו צריכים ליזום. אני חושב שצריך להשמיד את היכולת הצבאית של החיזבאללה במלחמה הזה. הסגת החיזבאללה באופן מדיני היא אחיזת עיניים".



0 תגובות